اهلا بك يا زائر في ملتقى المحاسبين الاردنيين و العرب موقع متخصص في المحاسبة المالية و محاسبة التكاليف و المحاسبة الحكومية و محاسبة المقاولات و الاكسيل و البرامج المحاسبية
 
الرئيسيةاليوميةمكتبة الصورالمنشوراتس .و .جبحـثالتسجيلالأعضاءالمجموعاتدخول




جلالة الملك وولي العهد




المتواجدزن

المواضيع الأخيرة
» برنامج مخازن
أمس في 19:50 من طرف لمياء حمود

» برنامج محاسبة
أمس في 18:15 من طرف لمياء حمود

» برنامج حسابات
أمس في 16:59 من طرف لمياء حمود

» برنامج نقاط البيع
أمس في 15:56 من طرف لمياء حمود

» برنامج مخازن
الثلاثاء 11 ديسمبر 2018 - 20:33 من طرف لمياء حمود

» برنامج محاسبة
الثلاثاء 11 ديسمبر 2018 - 18:56 من طرف لمياء حمود

» برنامج طباعة شيكات
الثلاثاء 11 ديسمبر 2018 - 18:17 من طرف NAILSAMARA

» برنامج حسابات
الثلاثاء 11 ديسمبر 2018 - 16:31 من طرف لمياء حمود

» برنامج نقاط البيع
الإثنين 10 ديسمبر 2018 - 20:31 من طرف لمياء حمود

بحـث
 
 

نتائج البحث
 

 


Rechercher بحث متقدم
صفحات صديقة



قائمة الوصول

قسم الأسئلة

قسم توظيف المحاسبين

قسما لشهادات العلمية والمهنية

قسم الدعم لشهادة المحاسب القانوني الاردني JCPA

قسم الشهادات المتخصصة CPA , CMA

قسم الدعم لشهادة ACPA

ابحاث ومشاريع تخرج و رسائل ماجستير ودكتوراة

ابحاث في الادارة و الاقتصاد و الاقسام التجلرية

تدقيق الحسابات و مراجعتها

قسم المعايير وتحديثاتها

اخبار جمعية المحاسبين القانونيين الاردنيين

قسم المحاسبة والمبادى والمصطلحات المحاسبية

دراسات الجدوى الإقتصادية للمشاريع

محاسبة التكاليف

المحاسبة الإدارية وتحصيل الديون

المحاسبة في المنشآت المتخصصة

المحاسبة الحكومية

قسم المحاسبة العام - باللغة الانجليزية

المحاسبة المحوسبة - المحاسبة باستخدام الحاسوب

قسم الاكسل و الحسابات EXCEL

قسم النماذج - محاسبية - ادارية - قانونية

ملتقى الابحاث المدرسية

القسم القانوني

قسم الاقتصاد والادارة والاسهم

قسم البنوك والمصارف

الاقتصاد الاسلامي

ادارة الاعمال و الادارة العامة

مكتبة المحاسبين العامة

قسم الكتب المحاسبية

مجلات ونشرات في المحاسبة والتدقيق

موسوعة كتب الادارة و الاقتصاد

إستراحة المحاسب

الوطن ـ الاردن - العرب - العالم

حول العالم

ملتقى التكنولوجيا

الشعر والنثر و الادب

نصائح ومواعظ وحكم

قسم المرأة و الطفل و الاسرة

الصحه العامه

العدناني

القسم الاسلامي

القرآن وعلومه

السنة والسيرة النبوية

الشعر الاسلامي

فقه العبادات

المواريث حسب الشريعه الاسلامية

قسم الاعلانات

الارشيف و المواضيع القديمة >



سحابة الكلمات الدلالية
المسؤولية اسئلة هيكل معايير مجموعة_فرص_عمل امن_وشبكات الشجرة مراقبة محاسبة مقاولات الطيبة اكسل حسابات قيمة ربحية الشركات التكاليف شيكات التكلفة التشريعات طباعة المالية المال المحاسبة الشيكات المختبرات


script type="text/javascript">//');}); //]]>
شاطر | 
 

 The Right Way to Manage Unprofitable Customers

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ابتسام
محاسب دينموووو
محاسب دينموووو
avatar

انثى عدد الرسائل : 241
العمر : 54
الدولة : البحرين
السٌّمعَة : 23
نقاط : 3848

مُساهمةموضوع: The Right Way to Manage Unprofitable Customers   الإثنين 23 فبراير 2009 - 3:32

Iread this article, i like it
I hope that everyone will benefit from this issue




The Right Way to Manage Unprofitable Customers



Key ideas from the Harvard Business Review article by Vikas Mittal, Matthew Sarkees, Feisal Murshed
'http://www.bnet.com/2412lassName = "thankookie('service',(existing_votes + '~197382'),3

The Idea in Brief

Some of your customers aren't paying their bills. Others are so high-maintenance that the cost of serving them is eroding your profits. What to do? For many companies, the answer is simple: Show them the door.

Divesting difficult customers has its advantages, but consider the collateral damage: The profitable customers you're keeping may wonder if they're next in line and defect to friendlier providers. And you may do your competitors an unintended favor by sending new business their way.

To avoid these dangers, don't dump customers the instant they become difficult, advise Mittal, Sarkees, and Murshed. Instead, use the authors' five-step process to try to restore customers' profitability. For example, customers who constantly complain may simply need information on how to use your offerings correctly. Use divestment only as a last resort. And do it respectfully, by notifying customers in person.

Apply this process, and you restore more customers to profitability while mitigating the damage of any unavoidable divestments.

The Idea in Practice

The authors recommend this five-step process for managing problem customers:
1. Reassess the Relationship



Determine why the customer has become a "problem." Consider your company's overall relationship with the customer, not just profitability. For instance:

· Is a customer who's unwilling to spend (and therefore "unprofitable") simply unaware of the range of services you offer?

· Have the customer's needs changed?

· Has your company's strategic focus changed, causing you to ignore (and offend) the customer?
2. Educate Customers



Provide information or training to help "problem" customers better understand and use your offerings. They'll have fewer questions--and less need to constantly use your firm's expensive resources.

Fidelity Investments identified low-margin customers who were frequently phoning service reps. Instead of divesting them, Fidelity taught them to use its other (lower-cost) troubleshooting options, such as automated phone lines and the company Web site.
3. Renegotiate Your Value Proposition



If education doesn't improve things, consider pricing and service strategies that restore the balance between the costs of serving the customer and the benefits generated.

A supplier of commercial dyes for heavy machinery started charging extra for on-site service to some unprofitable clients as part of a renegotiated price structure. What could have been an obvious divestment situation became a win-win scenario for the company and its customers.
4. Migrate Customers



For still-unprofitable customers, consider moving them to a different distribution channel, a partner company better positioned to satisfy their needs, or a new form of payment.

Satellite TV service provider EchoStar Communications created a prepaid service option for customers with bad credit history, thus migrating them to a different form of payment.
5. Divest as a Last Resort



If there's still no hope of continuing a relationship with a problem customer in ways that offer enough value for both sides--even after going through steps 1 through 4--it's time to end the relationship. But do so in ways that mitigate any negative fallout for your company. For instance:

· With B2B clients, communicate your decision to divest months before a contract-renewal date comes up. Explain your reasoning in person, and help clients recognize that termination may be mutually beneficial.

· With B2C customers, provide advance notice in person or by a human voice rather than by an after-the-fact email message or letter. Also, focus your explanation on external factors (such as mounting competitive pressure to change your strategy) rather than simply a desire to increase profits.

Copyright 2008 Harvard Business School Publishing Corporation. All rights reserved
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
areej2009
محاسب مبدع
محاسب مبدع
avatar

انثى عدد الرسائل : 119
العمر : 29
الدولة : Jordan
الوظيفة ؟ : طالبة علم
المؤهل العلمي : بكالوريوس
السٌّمعَة : 3
نقاط : 3720

مُساهمةموضوع: رد: The Right Way to Manage Unprofitable Customers   الأحد 22 مارس 2009 - 17:31

Basketball
Thanks
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Qusai.Saraira
نائب المدير العام
نائب المدير العام
avatar

ذكر عدد الرسائل : 3064
العمر : 32
الدولة : Jordan
الوظيفة ؟ : محاسب / مدقق
المؤهل العلمي : بكالوريس نظم المعلومات المحاسبية
السٌّمعَة : 117
نقاط : 7278

بطاقة الشخصية
المزاج: رايق
البرج: القوس
الهوايه: النت * النت

مُساهمةموضوع: رد: The Right Way to Manage Unprofitable Customers   الأحد 22 مارس 2009 - 19:14

مشكوره

_________________


-------------------


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابو ريان
البروفيسور
البروفيسور
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1657
العمر : 36
الدولة : الـسـعوديـة
الوظيفة ؟ : برفسور في المنتدى
السٌّمعَة : 0
نقاط : 4029

مُساهمةموضوع: رد: The Right Way to Manage Unprofitable Customers   الثلاثاء 21 أبريل 2009 - 16:00

يعطيك ربي الصحة والعافية ع المجهود الطيب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.aazs.net
ابتسام
محاسب دينموووو
محاسب دينموووو
avatar

انثى عدد الرسائل : 241
العمر : 54
الدولة : البحرين
السٌّمعَة : 23
نقاط : 3848

مُساهمةموضوع: رد: The Right Way to Manage Unprofitable Customers   الخميس 23 أبريل 2009 - 13:03

شكرا جماعة على المرور

شرفتنا ابو ريان .....وينك مختفي

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابو ريان
البروفيسور
البروفيسور
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1657
العمر : 36
الدولة : الـسـعوديـة
الوظيفة ؟ : برفسور في المنتدى
السٌّمعَة : 0
نقاط : 4029

مُساهمةموضوع: رد: The Right Way to Manage Unprofitable Customers   الإثنين 27 أبريل 2009 - 21:10

يسلمووووووابتسام تواجدك في المنتدى شرف كبيرلي و للعضاء المنتدى الجميل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.aazs.net
Admin
مدير عام الملتقى
مدير عام الملتقى
avatar

ذكر عدد الرسائل : 3941
العمر : 36
الدولة : الاردن
السٌّمعَة : 58
نقاط : 10646

بطاقة الشخصية
المزاج: 0
البرج:
الهوايه:

مُساهمةموضوع: رد: The Right Way to Manage Unprofitable Customers   الثلاثاء 28 أبريل 2009 - 1:23

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] كتب:
يسلمووووووابتسام تواجدك في المنتدى شرف كبيرلي و للعضاء المنتدى الجميل
و الله يا بروف زمان هالقمر ما بان
اشتقنالك

طل علينا يا طيب القلب

_________________
لا اله الا الله محمد رسول الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.aazs.net
العدناني
كبير المشرفين
كبير المشرفين
avatar

ذكر عدد الرسائل : 7135
الدولة : الأردن
الوظيفة ؟ : محاسب قانوني
المؤهل العلمي : بكالوريوس
السٌّمعَة : 41
نقاط : 17202

بطاقة الشخصية
المزاج:
البرج:
الهوايه:

مُساهمةموضوع: رد: The Right Way to Manage Unprofitable Customers   الخميس 6 مايو 2010 - 2:59

Thanks

_________________
جزاكم الله خيرا
ووفقكم الله إلى عمل الخير

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

من مواضيعي:
1- [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
2- [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
3- [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

"مع تحيات العدناني"
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.aazs.net/montada-f54/
 
The Right Way to Manage Unprofitable Customers
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
ملتقى المحاسبين الاردنيين و العرب :: قسم المحاسبة والمبادى والمصطلحات المحاسبية :: المحاسبة الإدارية وتحصيل الديون-
انتقل الى: